فضيلت هاي شگفت زيارت امام حسين (عليه السلام)

فضيلت هاي شگفت زيارت امام حسين (عليه السلام)

از جمله فضيلت هاي شگفت زيارت امام حسين عليه السلام اين است كه زيارت آن حضرت از زيارت امامي كه زنده است برتر و فضيلت مندتر است . براي مثال ؛ اگر امام صادق عليه السلام زنده بود و تو به خدمتش مي رسيدي و با او هم سخن مي شدي و به گفتگو مي نشستي ، كم فضيلت تر از زيارت امام حسين عليه السلام در اين روزگار است.

از ديگر فضيلت هاي شگفت امام حسين عليه السلام اين است كه امام باقر عليه السلام به ديدار زيارتگر امام حسين عليه السلام مي رفت.

از شگفت ترين فضيلت هاي زقيارت امام حسين عليه السلام آن است كه خداوند در لحظه هاي نازل نمودن رحمتش ، بر زيارتگران آن حضرت عنايتي ويژه دارد. همان گونه كه در روايتي ، پس از بازگو نمودن لحظه هاي فرود آمدن رحمت الهي در هر روز ، چنين آمده است: و خداوند زيارتگر قبر امام حسين عليه السلام و خانواده ي او و هر آن كس را كه مورد شفاعت آن زيارتگر در روز رستاخيز قرار گيرد به گونه اي ويژه مي بخشد؛ هرچند آتش دوزخ بر او واجب شده باشد.

از لطيف ترين و زيبا ترين فضيلت هاي زيارت آن حضرت ، اين است كه زيارتگران امام حسين عليه السلام چهل سال زودتر به بهشت در مي آيند و هر پديده اي از زيارتگر آن حضرت تبرك مي جويد و با نگريستن بر زيارتگر امام حسين عليه السلام خير بركت مي جويد ؛ چرا كه زيارتگر امام حسين عليه السلام به قبر آن حضرت نگريسته است .

از ديگر فضيلت هاي شگفت آن حضرت _ كه در روايات بسياري ذكر شده است _ اين است كه همه پاداش هاي زيارت آن حضرت براي مردم بيان نشده است . همان گونه كه در روايتي صحيح آمده است كه: « لَو يَعلَم ُ النّاس ُ ما فِي زِيارَه الحُسِينِ عليه السلام مِنَ الفَضلِ لَماتُوا شَوقا و َ تَقَطَّعَت أَنفُسَهُم عَلَيها مرّاتٍ ؛ اگر مردم از فضيلت و پاداش زيارت امام حسين عليه السلام آگاه مي شدند از شوق جان مي سپردند و چندين بار جان از پيكرشان جدا مي شد.

در روايتي ديگر آمده است كه اگر مردم از همه ي پاداش ها و فضيلت هاي زيارت آن حضرت آگاهي مي يافتند چهار دست و پا بر زمين راه رفته و از شهرهاي مختلف به زيارت آن حضرت مي شتافتند.

منبع : امام حسين عليه السلام اين گونه بود ترجمه خصائص الحسينيه ، ص 298.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.