يك نكته مهم در زندگي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها

در زندگي زهراي اطهر سلام الله عليها يك نكته ي مهم است و آن جمع بين زندگي يك زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظايفش در خانه از يك طرف ، و بين وظايف يك انسان مجاهد غيور خستگي ناپذير در برخوردش با حوادثِ سياسيِ مهم بعد از رحلت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم كه به مسجد مي آيد و سخنراني و موضع گيري و دفاع مي كند و حرف مي زند؛ و يك جهادگر به تمام معنا و خستگي ناپذير و محنت پذير و سختي تحمل كن است ، از طرف ديگر . همچنين از جهت سوم ، يك عبادت گر و بپا دارنده ي نماز در شب هاي تار و قيام كننده ي لله و خاضع و خاشع براي پروردگار است ودر محراب عبادت ، اين زن جوان مانند اولياي  كهن الهي، با خدا راز و نياز و عبادت مي كند.  

اين سه بُعد را با هم جمع كردن ، نقطه ي درخشان زندگي فاطمه زهرا سلام الله عليها است . آن حضرت ، اين سه جهت را از هم جدا نكرد.  شخصيت زهراي اطهر سلام الله عليها ، در ابعاد سياسي و اجتماعي و جهادي ، شخصيت ممتاز و برجسته اي است ؛ به طوري كه همه ي زنان مبارز و انقلابي و برجسته و سياسي عالم مي توانند از زندگي كوتاه و پر مغز او درس بگيرند.

منبع : انسان 250 ساله ، ص 108-107 ( تلخيص)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.